Vi levererar i stort sett alla våra produkter inom Sverige i samarbete med speditörer som DPD och DB Schenker. Vid leveranser till postadresser som kräver båttransport tillkommer ö-tilläggningsavgift. Vi arbetar långsiktigt och har som högsta mål att få mycket nöjda och återkommande kunder. Har du specifika önskemål angående leverans vänligen kontakta oss!
Leveranssätt
DB Schenker
Leverans sker med Schenker till mottagarens dörr ( helgfri Måndag till Fredag ) eller till DB Schenkers Ombud. Ankomstavisering sker när paketet finns hos ombudet. I de fall gemensam reception finns sker leverans dit och lämnas ut i enlighet med punkt Kvittens. Glöm ej att ange ev. portkod vid beställning.
Kvittens
GLS/Schenker försändelser lämnas ut mot kvittens. Vid utlämning på terminalen eller hos DB Schenker Ombud krävs legitimation! Om försändelsen inte kan levereras mot kvittens får man kontakta DB Schenker och komma överens om en ny utkörningstid.
Leveranstid
Vi strävar efter att ha så snabba leveranser som möjligt! I de allra flesta fallen sker leverans samma dag, om order slutförs före klockan 13.00. Hinner vi inte leverera samma dag, sker leveransen dagen efter. Frakttiden från att varor levererats från lager till dess att de ankommer till adressen som uppgavs vid beställningstillfället är normalt 3-4 dagar, till Norrlands inland kan det ta någon dag extra. Vid köp av beställningsvaror beräknas leveranstiden vara 5-10 arbetsdagar. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Till vissa orter samt för gods som hämtas eller körs ut längs med en lantbrevbärarlinje förlängs leveranstiden. Har du extra bråttom med leveransen så uppskattar vi om du kan göra en notering i meddelanderutan vid beställning så ska vi se till att dina grejer skickas iväg till dig så fort det bara går! För snabbast leverans välj Kortbetalning eller Direktbetalning.
________________________________________________________________________________________________________________
Beställningar från utlandet
Vid beställningar från utlandet betalar du med Visa/MasterCard eller IBAN Bank-transfer.
Fraktkostnad
Leveransadress inom Sverige
Leverans till Danmark och Finland
För beställningar med leveransadress utanför Sverige gäller endast betalsättet Kortbetalning eller IBAN Bank-transfer. Du kan välja att betala med VISA eller MasterCard. Skibahnhof använder Payer som betalväxel. Payer är ett av de ledande företagen inom betaltjänster i Norden och håller högsta säkerhetsnivån för kortbetallösningar, PCI DSS Certifiering Level 1 och är licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa)
Vid leverans till Danmark och Finland är fraktkostnaden 350kr per order oavsett ordervärde. Alla order inom EU inkluderar moms.
Leverans till Norge
För beställningar med leveransadress utanför Sverige gäller endast betalsättet Kortbetalning eller IBAN Bank-transfer. Du kan välja att betala med VISA eller MasterCard. Skibahnhof använder Payer som betalväxel. Payer är ett av de ledande företagen inom betaltjänster i Norden och håller högsta säkerhetsnivån för kortbetallösningar, PCI DSS Certifiering Level 1 och är licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa)
Eftersom Norge inte är med i EU räknas försäljning dit som export vilket medför att kunden ansvarar för tillkommande kostnader exempelvis eventuella tullavgifter och moms i sitt eget land vid införsel. Hos Skibahnhof visas alla priser inkl.moms (25%). När du registrerar ett konto och anger Norge som mottagarland visas priserna exklusive moms.
Beställningar från Norge kan även hämtas på EU‐Terminalen i Strömstad.
För aktuell leveransstatus till Norge samt övriga förfrågningar ber vi dig kontakta oss genom vårt kontaktformulär innan du lägger din order.
Vid leverans till Norge är fraktkostnaden 700kr per order oavsett ordervärde.
OBS! Beställningar med leveransadress utanför EU debiteras utan moms. Kunden ansvarar för tillkommande kostnader exempelvis tullavgifter och moms i sitt eget land vid införsel. Beställaren måste vid ordertillfället uppge ett norskt personnummer. Personnumret består av födelsetid och personnummer (sammanlagt 11 siffror). Noteringen sker lämpligast i meddelanderutan i kassan.
Ångerrätt
Som privatperson har du en laglig ångerrätt på 14 dagar från det att du tagit emot varan eller hämtat den på något av Postens eller Schenkers utlämningsställen, kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis monterade skidor) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Om du ångrar ditt köp så ber vi dig att kontakta oss genom att skapa en returförfrågan. Ett krav för att ångerrätten skall kunna tillämpas är att levererade produkter alltid returneras i väsentligen oförändrat skick, det vill säga oanvänd och i originalskick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Beställningsvaror omfattas inte av ångerrätten. För företag gäller Köplagen. Mer information finns under Handla & betala
Leveransstatus
När du har slutfört din beställning skickas ett automatiskt svar till uppgiven e-mailadress med beställningsbekräftelse. Kolla i din mail och ta gärna en titt i din skräppost-mapp eftersom den ibland kan försvinna i spam-filtret. Spara orderbekräftelsen, den är ditt kvitto på köpet. När vi har behandlat din order får du ett e-mail med uppdaterad leveransstatus med försändelsens Kolli ID och en länk till en leveransstatussida där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna skickas iväg till dess att de levereras hem till dig.
Vid leverans
Tänk på att avemballera och noga besiktiga dina produkter när du tar emot din beställning. Skulle någon produkt vara skadad ber vi dig att genast göra en anmälan om skadan på hemsidan. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas.
Fraktskada
Vid mottagande av försändelsen är det viktigt att kontrollera så att godset inte är transportskadat. Synliga skador skall anmälas direkt på plats till transportören för påskrift på fraktsedeln. Är godset skadat fast emballaget helt måste skadan anmälas inom 3 arbetsdagar till transportören eller hos Posten Företagscenter. Ta gärna en bild på det skadade godset. Kontakta oss genom att skapa en returförfrågan. Där fyller du i den information som är relevant för att vi på bästa sätt skall kunna hantera ditt ärende. Under produktinformation väljer du Lägg till Produkt, fyll i resterande delen av formuläret samt ange Transportskada som returorsak. Tryck på Fortsätt, kontrollera samtliga uppgifter och skicka iväg. När vi mottagit formuläret återkommer vi med instruktioner samt returnummer.
Avbeställning
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att faktura och frakthandlingar skapas, det vill säga då du får meddelandet om att din order är behandlad. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Avbeställning av icke lagerförd produkt, vilken köpts in speciellt för kunden, är ej möjlig. Avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss. Kunden har dock rätten att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening.
Ej uthämtade paket
För paket som inte löses ut hos Schenker eller på Posten eller ej blivit uthämtat på utlämningsställe hos ombudet förbehåller vi oss rätten att debitera 350kr för att täcka kostnaderna som uppstår i samband med en returfrakt och hanteringskostnader.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, brand, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, ändrad lagstiftning, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrade omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal från Skibahnhof AB´s sida, som gör att Skibahnhof AB ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Skibahnhof AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar som kan bero på prisändringar hos leverantör eller valutaförändringar. Vi förbehåller oss rätten att det kan förekomma vissa fel i prissättning. Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Skibahnhof inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Demoskidor säljs i befintligt skick. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i all text på sidan.