Handla & betala

Allmänna villkor

  • Du måste vara minst 18 år för att handla hos oss. Är du under 18 år måste din målsman godkänna din beställning.
  • Avtal om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning alternativt genomgått godkänd kreditprövning.
  • Alla varor förblir Skibahnhofs egendom till dess full betalning kommit oss tillhanda.

 

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK och inkluderar 25% mervärdesskatt (moms). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, fraktkostnad och betalning. Om du väljer att betala med faktura så tillkommer en fakturaavgift på 50 kr inkl.moms som läggs på ordersumman. Samtliga priser gäller (om inte annat anges) för leverans i Sverige. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till valutaförändringar eller liknande.



Beställning

All orderläggning sker i webbutiken. Vid specifika önskemål kan vi givetvis hjälpa dig som kund att ordna med beställningen via telefon eller via e-post. Orderbekräftelsen samt övrig information gällande din beställning kommer du att erhålla via den e-post adress du uppger vid ordertillfället. Det är därför viktigt att uppgifterna som uppgivits vid beställningen är korrekta. Vårt mål är att alltid erbjuda dig som kund oslagbar service, snabb leverans och ett ständigt växande sortiment av kvalitetsprodukter.



Ansvarsbegränsning

Skibahnhof AB förbehåller sig rätten att inte genomföra en beställning till personer som ej anses vara kreditvärdiga eller som har betalningsanmärkningar. Andra anledningar kan vara slut i lager, tekniska problem eller felaktig produktinformation. Om vi inte kan expediera din beställning kontaktar vi dig omgående med förslag på alternativ.



Betalningsalternativ

________________________________________________________________

Förbetalning till Bankgiro          

Innebär att du förskottsbetalar lagd beställning till företagets Bankgiro. Alternativet innebär viss fördröjning då det tar 1-2 bankdagar innan betalningen är registrerad. Fakturan med betalningsuppgifter kommer på mail samma dag. För snabbast leverans välj Kortbetalning eller Direktbetalning. Observera att ett ordernummer eller OCR-nummer alltid måste anges som referens till betalningsmottagaren så att registrering av betalning kan ske utan fördröjning. Vid hävning eller ångrat köp av förskottsbetald produkt betalas ordersumman tillbaka senast inom 14 dagar.

 

Kortbetalning

     

Du kan välja att betala med Visa / MasterCard / Diners kontokort tryggt och säkert direkt efter beställning. Pengarna dras från ditt konto vid ordertillfället. Skibahnhof AB anlitar Payer som betalväxel för säkra betalningar. Payer är ett av de ledande företagen inom betaltjänster i Norden och håller högsta säkerhetsnivån för kortbetallösningar, PCI DSS Certifiering Level 1 och är licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa).

Säkerhet för konsumenten
Payer använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet - 3D-Secure - en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. Alla transaktioner över nätet sker enligt strikt banknorm via SSL-teknik (Secure Sockets Layer) och 128-bitars kryptering. Inga kortnummer sparas hos säljföretaget.

Intuitiv betalningsprocess
När en kund ska genomföra ett kortköp i webbutiken så slussas köparen till en särskild betalruta. När kunden fyllt i sina kortuppgifter och slutfört betalningsprocessen så dirigeras sedan kunden tillbaka till webbutiken.

Säkra kortköp på Payers betalserver
Betalrutan ligger på Payers betalserver med full säkerhet (SSL-certifikat och säkerhetsstandarden 3-D Secure)

 

 

Reservationer/Förbehåll

Skibahnhof reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på sidan. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.



Garantier och reklamationsrätt

Demoskidor och Utställningsskidor/ Mässexemplar levereras i befintligt skick med 1 års fabriksgaranti. I övrigt tillämpar vi respektive tillverkares produkt-, leverantörsgaranti. Vid en eventuell reklamation kontakta oss genom att skapa en returförfrågan. Där fyller du i den information som är relevant för att vi på bästa sätt skall kunna hantera ditt ärende. Under produktinformation väljer du Lägg till Produkt, fyll i resterande delen av formuläret samt ange Reklamation som returorsak. Tryck på Fortsätt, kontrollera samtliga uppgifter och skicka iväg. När vi mottagit formuläret återkommer vi med instruktioner samt returnummer. Observera att erhållande av returnummer ej kan likställas med godkänd reklamation. Vid återsändandet av produkten skall kopia av kontantnota/faktura och retursedel med giltigt returnummer medfölja. Vi ber dig därför att fylla i returformuläret och bipacka den med din retur. Kunden står för kostnaden för returfrakten. Efter att leverantör granskat den reklamerade varan och klassificerat felet som ett fabrikationsfel kommer kunden att erhålla ny vara fraktfritt. Om felet på varan ej godkänns som reklamation står köparen för fraktkostnader tur och retur.

 

Ångerrätt & Retur    

Som privatperson har du en laglig ångerrätt på 14 dagar från det att du tagit emot varan eller hämtat den på något av Postens eller Schenkers utlämningsställen, kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis monterade skidor) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. För företag gäller Köplagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Ett krav för att ångerrätten skall kunna tillämpas är att levererade produkter alltid returneras i väsentligen oförändrat skick, det vill säga oanvänd och i originalskick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Kunden har dock rätt att öppna förpackningen och undersöka varan.

Skibahnhof förbehåller sig rätten att granska returen och göra en bedömning om kraven för ångerrätt uppfylls. Först därefter kan returen till fullo godkännas och köpet hävas. Kunden står för kostnaden för returfrakten. Summan för köpet återbetalas senast inom 14 dagar. Om vi ej godkänner retur, dvs. varan har utsatts för mer användning än enbart provning eller originalförpackning inklusive märkestaggar ej returneras i föreskriven leverans emballage, kommer vi att skicka tillbaka varan, dvs. köpet anses som fullbordat. Vi tar inte ut några avgifter för våra hanteringskostnader som uppstår i samband med en sådan retur + frakt. Vi löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav. Om du ångrar ditt köp så ber vi dig att kontakta oss först och därefter genom att skapa en returförfrågan.

Där fyller du i den information som är relevant för att vi på bästa sätt skall kunna hantera returen. Under produktinformation väljer du Lägg till Produkt, fyll i resterande delen av formuläret samt ange Ångerrätt som returorsak. Tryck på Fortsätt, kontrollera samtliga uppgifter och skicka iväg.

När vi mottagit formuläret återkommer vi med returnummer. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkänt återköp. Vid återsändandet av produkten skall kopia av kontantnota/faktura och retursedel med giltigt returnummer medfölja. Vi ber dig därför att fylla i returformuläret och bipacka den med din retur. Distansavtalslagen gäller endast privatpersoner, inte företag eller föreningar.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt returnummer accepteras ej.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Skidor där bindningen eller raceplattan monterats efter dina önskemål.
  • Specialanpassade varor (t.ex. produkter där vi behövt borra i varan - exempelvis skidor utan bindningsplatta)
  • Demoskidor och Utställningsexemplar
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Beställningsvaror 

 

OBS! För att förenkla administrationen för dig och oss gör vi inga byten av produkter. Om du önskar byta till en annan produkt gör du därför en retur (enl.ovan). Vi återbetalar då pengarna till dig, och du kan sen lägga en ny beställning på den vara du önskar istället.

Sker försäljningen till ett annat land inom EU har du en ångerrätt på 7 arbetsdagar från den dag du tar emot varan eller den dag avtalet ingås enligt EU:s direktiv för distansavtal.